П Р О Т О К О Л
гр. Хасково, 06.11.2019
година
Хасковският административен
съд в публично съдебно заседание на шести ноември през две хиляди и
деветнадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВАСИЛКА ЖЕЛЕВА
Членове: ЦВЕТОМИРА
ДИМИТРОВА
АНТОАНЕТА МИТРУШЕВА
При участието на секретаря Дорета
Атанасова……..………………………..……..…..
и прокурора Николай
Трендафилов…………….…………….……………………….…
сложи за разглеждане адм. дело № 891 по
описа за 2019 година .…...................……...
докладвано от
Председателя…………….………..……………………………..………..
на именното повикване в 10.03 часа се
явиха:……………………………………………
ОСПОРВАЩИЯТ ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ ХАСКОВО, редовно призован за днешното съдебно заседание, не се явява и не се представлява.
ОТВЕТНИКЪТ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ИВАЙЛОВГРАД, редовно призован за днешното съдебно заседание, не изпраща представител.
ЗА ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА – ХАСКОВО, редовно призовани за днешното съдебно заседание, се явява прокурорът ТРАНДАФИЛОВ.
ПРОКУРОРЪТ – Моля да дадете ход на делото.
Съдът намира, че няма процесуални пречки за даване ход на делото в
днешното съдебно заседание, поради което
О П Р Е Д Е Л И :
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
Докладва, че същото е образуване по оспорване, обективирано в Заповед № АК-04-6/22.07.2019 г. на Областния управител на област Хасково, срещу разпоредбата на чл. 39, ал. 1 от Раздел VIII „Организация на дейностите по третиране на излезли от употреба моторни превозни средства“, чл. 39 и чл. 40 от на Раздел IX „Административно-наказателни разпоредби“ от Наредба за условията и реда на дейностите по третиране на битови, строителните и масово разпространените отпадъци и поддържане на чистотата на територията на община Ивайловград.
ПРОКУРОРЪТ – Оспорването е основателно. Считам, че с приемането
на административната препика и
другите материали, делото ще бъде изяснено от фактическа и правна страна.
Съдът намира, че следва да приеме като
доказателства документите, изпратени от Областна администрация Хасково с писмо
вх. № 4788/23.07.2019 г., както и тези от Общински съвет Ивайловград, постъпили
с писмо вх. № 5098/06.08.2019 г., изпратени като надлежно заверена преписка,
включително текста на действащата към настоящия момент редакция на Наредбата, и
като взе предвид, че от
страните не се правят искания за събиране на други доказателства, счете делото
за изяснено от фактическа и правна страна, поради което
О П Р Е Д Е Л И :
ПРИЕМА като доказателства по делото представените надлежно заверени копия
от следните документи: Наредба за условията и реда на дейностите по третиране на
битови, строителните и масово разпространените отпадъци и поддържане на
чистотата на територията на община Ивайловград; писмо по имейл до Областна
администрация Хасково с № АК-11-32/28.05.2019 г.; сигнал до Окръжна прокуратура
– Хасково и Областен управител на област Хасково с приложени към същия: Решение
№ 1628/04.10.2018 г. на АдмС – Бургас; Решение № 15898/19.12.2018 г. на ВАС;
Решение № 192/01.10.2018 г. на АдмС – Кюстендил; Решение № 13/11.02.2019 г. на
АдмС – Хасково; Решение № 948/05.10.2018 г. на АдмС – София област; Решение №
28/13.02.2019 г. на АдмС – Пазарджик; Решение № 53/14.02.2019 г. на АдмС –
Хасково; Решение № 2210/19.12.2017 г. на АдмС – Бургас; Решение №
6149/10.10.2016 г. на АдмС – София-град; Докладна записка от Кмета на Община
Ивайловград с изх. № 08-00-191/12.12.2018 г. относно приемане на Наредба за
условията и реда на дейностите по третиране на битови, строителните и масово
разпространените отпадъци и поддържане на чистотата на територията на община
Ивайловград, ведно с проект на Наредбата; Протокол от обществено обсъждане на
проект на Наредба за условията и реда на дейностите по третиране на битови,
строителните и масово разпространените отпадъци и поддържане на чистотата на
територията на община Ивайловград от 30.10.2018 г.; извадка от интернет
страницата на Община Ивайловград; Решение № 150/19.12.2018 г. на Общински съвет
Ивайловград; Наредба за условията и реда на дейностите по третиране на битови,
строителните и масово разпространените отпадъци и поддържане на чистотата на
територията на община Ивайловград, приета с Решение № 150/19.12.2018 г.;
Препис-извлечение от Протокол № 12/19.12.2018 г. и Препис-извлечение от Протокол
№ 6/17.12.2018 г.
ПРИКЛЮЧВА СЪДЕБНОТО ДИРЕНЕ.
ДАВА ХОД ПО СЪЩЕСТВО.
ПРОКУРОРЪТ – Правилата на чл. 39, ал. 1 от Раздел VIII на атакуваната наредба, предвиждат една и съща материя, и правен режим, различен от установения в чл. 35, ал. 2 от Закона за управление на отпадъците, което е абсолютно недопустимо за нормативен акт, издаден от общински съвет. Атакуваните разпоредби на Раздел IX, също с номерация 39 и 40, не считам за нищожни, а в противоречие с чл. 8 от Закона за нормативните актове, който допуска общините да регулират неурегулирана правна материя с местно значение. Законът за управление на отпадъците е установил длъжностните лица и процедурата за установяване и налагане на наказание. Структурата на общинската наредба и наличието на два члена 39 противоречи на чл. 28, ал. 2 от Указа за прилагане на Закона за нормативните актове, който предвижда, че частите и главите имат непрекъсната поредна номерация за целия нормативен акт. Ето защо атакуваните разпоредби следва да бъдат отменени.
Съдът ще се
произнесе с решение в законоустановения срок.
Заседанието приключи в 10.07 часа.
Протоколът се изготви на 06.11.2019 година.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Секретар: