П Р О Т О К О Л

гр.Хасково, 13.04.2021 г.

 

 

Хасковският административен съд в публично съдебно заседание, проведено на тринадесети април две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: Цветомира Д.

                                                       

При участието на секретаря Йорданка Попова…………………………

и прокурора:………………………………………………………………….

сложи за разглеждане адм. дело № 213 по описа за 2021 г. … ……….

докладвано от съдия Цветомира Д. ………………………..…

на именното повикване в 11:11 часа се явиха: …………………………

 

ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ „Вариант Б1“ ЕООД, гр.Хасково, редовно призован, се представлява от адв.Б.С., надлежно упълномощена с пълномощно, представено по делото.

ОТВЕТНИКЪТ Директор на Дирекция “ОДОП” – гр.Пловдив, редовно призован, не се явява и не изпраща процесуален представител. От пълномощник на същия – юрк.П.Я., по делото е постъпила молба с вх.№2456/12.04.2021 г., в която сочи, че предвид невъзможността му да се яви в днешното съдебно заседание поради служебен ангажимент във ВАСq  не възразява да бъде даден ход на делото при липса на процесуални пречки за това. Ангажира становище по основателността на жалбата r  по доказателствата. Моли при наличие на нови доказателствени искания или представени доказателства от страна на жалбоподателя да му бъде дадена възможност да се запознае със същите, да изрази становище и евентуално да ангажира доказателства, свързани с тях в друго съдебно заседание или писмена форма в определен от съда срок. Ангажира становище по същество на спора като претендира присъждане в полза на дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Пловдив юрисконсултско възнаграждение, определено по реда на Наредба №1/09.07.2004 г. Алтернативно, в случай на отмяна на ревизионния акт и възлагане на разноските по делото върху ответната страна, моли, в случай, че се претендира възнаграждение за един адвокат над минимума по Наредба №1/2014 г., същото да бъде намалено до минимално определения размер по наредбата.

Адв.С. – Да се даде ход на делото.

Съдът намира, че не са налице процесуални пречки за даване ход на делото, поради което

О П Р Е Д Е Л И :

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.

Докладва се жалбата.

Адв.С. – Поддържам жалбата.  Моля да приемете представената от  административния орган преписка. Правя доказателствено искане за назначаване на съдебно-счетоводна експертиза, която, след като се запознае с материалите по делото и извърши проверка в счетоводството на жалбоподателя и на неговия доставчик по процесната фактура – „Нанси 07“ ЕООД, да отговори на следните въпроси: Включена ли е процесната фактура в дневниците за покупки и продажби и в справките-декларации по ДДС за съответния период? ДДС по фактурата начислен ли е по смисъла на Закона за ДДС? ДДС платен ли е на доставчика и по какъв начин? Доставчикът и жалбоподателят разполагат ли с документи за извършено разплащане между контрагентите по фактурата, в това число протоколи за прихващане, както и какво е отразяването им в техните счетоводства? Имат ли хронология на счетоводни сметки №401, №411, №501, №503, оборотни ведомости за периода, описан в ревизионния акт, справки, документи и извлечения от счетоводни регистри относно кадровата обезпеченост и по-конкретно ведомости за заплати, хронология на сметка №421, трудови и граждански договори за периода? Разполагат ли с аналитична справка за наличната доставка и какви са стоковите потоци за процесния период? Жалбоподателят и доставчикът разполагат ли с доказателства къде е извършена услугата, предмет на доставката? Кои са лицата, извършили доставката? Същите лица притежават ли професионална и техническа квалификация за изпълнение на възложената работа? Разполагат ли със заповеди за командировки, документи за изплатени служебни аванси, документи за осъществен транспорт на работниците до съответното място на изпълнение? С какъв транспорт е извършен превозът? Разполагат ли с договори за наем на МПС, включително и с доказателства за платен наем, с пътни книжки на автомобилите и копия на фактури, съответно договори, удостоверяващи предмета  на доставките, приемо-предавателни протоколи, наличие на материали, необходими за извършване на доставката? Жалбоподателят и доставчикът разполагат ли с доказателства за водена търговска кореспонденция между тях във връзка с доставката, договори и анекси към тях, доказателства за място на предаване и приемане на извършената работа, съответно протоколи за  предаване и приемане на конкретно извършената услуга по фактурата? Доставчикът и жалбоподателят какви стопански операции са взели в счетоводствата си, как са осчетоводени, налице ли е плащане по фактурата, как е осчетоводено то?

На този етап нямам други доказателствени искания.

Съдът намира, че за изясняване делото от фактическа страна следва да приеме като писмени доказателства по делото документите, съдържащи се в административната преписка на български език, документите, допълнително представени от ответника с писмо вх.№1397/24.02.2021 г. и от страна на жалбоподателя с писмо вх.№1515/01.03.2021 г., установяващи допустимостта на жалбата, както и следва да се приложи към делото представения от ответника ведно с административната преписка оптичен носител диск. По отношение на съдържащите се в административната преписка множество документи на чужд език съдът ще се произнесе в следващото открито съдебно заседание, до която дата ще следва да бъде дадена възможност на ответника да представи надлежен легализиран превод на български език на същите като му се укаже, че в случай, че няма да се ползва от документите на чужд език в преписката да уведоми писмено съда в срок до следващото съдебно заседание. По доказателственото искане на процесуалния представител на жалбоподателя за допускане на съдебно-счетоводна експертиза по делото съдът ще се произнесе в следващото открито съдебно заседание, до която дата ще следва да бъде дадена възможност на ответника да ангажира становище по това доказателствено искане.

Водим от което съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ПРИЕМА като писмени доказателства по делото: ел. писмо за отговор по ревизия, вх. № 17026/04.09.2020г., при ТД на НАП-Пловдив, офис Пазарджик; писмени обяснения от управителя на „Вариант Б1“ ЕООД-2 бр.; писмо изх.№14070/22.07.2020 г. на „Вариант Б1“ ЕООД; писмени обяснения от управителя на „Вариант Б1“ ЕООД; разходен касов ордер (РКО) №47/30.04.2020 г.; РКО №50/30.04.2020 г.; РКО №43/30.04.2020 г.; РКО №46/31.03.2020 г.; РКО №48/31.03.2020 г.; РКО №42/31.03.2020 г.; РКО №45/29.02.2020 г.; РКО №41/29.02.2020 г.; РКО №49/29.02.2020 г.; РКО №38/18.02.2020 г.; РКО №39/18.02.2020 г.; РКО №44/13.02.2020 г.; РКО №37/10.02.2020 г.; РКО №36/07.02.2020 г.; РКО №40/31.01.2020 г.; РКО №35/23.01.2020 г.; РКО №34/23.01.2020 г.; РКО №53/16.01.2020 г. ведно с приходен касов ордер (ПКО) №43/22.04.2020 и квитанция; ПКО №41/21.04.2020 г. и квитанция; ПКО №40/15.04.2020 г. и квитанция; ПКО №38/10.04.2020 г. и квитанция; ПКО №36/08.04.2020 г. и квитанция; ПКО №37/08.04.2020 г. и квитанция; ПКО №34/06.04.2020 г. и квитанция; ПКО №32/27.03.2020 г. и квитанция; ПКО №30/26.03.2020 г. и квитанция; ПКО №33/31.03.2020 г. и квитанция; ПКО №29/24.03.2020 г. и квитанция; ПКО №28/24.03.2020 г. и квитанция; ПКО №27/23.03.2020 г. и квитанция; ПКО №18/26.02.2020 г. и квитанция; ПКО №19/26.02.2020 г. и квитанция; ПКО №17/19.02.2020 г. и квитанция; ПКО №15/18.02.2020 г. и квитанция; ПКО №14/17.02.2020 г. и квитанция; ПКО №11/14.02.2020 г. и квитанция; ПКО №12/14.02.2020 г. и квитанция; ПКО №6/24.01.2020 г.  и квитанция; ПКО №8/20.01.2020 г. и квитанция; ПКО №3/20.01.2020 г.  и  квитанция; ПКО №4/20.01.2020 г и квитанция.; ПКО №5/20.01.2020 г. и квитанция; ПКО №10/18.01.2020 г. и квитанция; ПКО №5/17.01.2020 г. и квитанция; ПКО №4/16.01.2020 г. и квитанция; ПКО №3/16.01.2020 г. и квитанция; ПКО №9/16.01.2020 г. и квитанция; ПКО №60/05.05.2020 г. и квитанция; ПКО №58/30.04.2020 г. и квитанция; ПКО №57/30.04.2020 г. и квитанция; ПКО №56/29.04.2020 г. и квитанция; ПКО №55/29.04.2020 г. и квитанция; ПКО №54/28.04.2020 г. и квитанция; ПКО №53/27.04.2020 г. и квитанция; ПКО №52/27.04.2020 г. и квитанция; ПКО №51/27.04.2020 г. и квитанция; ПКО №50/27.04.2020 г. и квитанция; ПКО №49/24.04.2020 г. и квитанция; ПКО №48/24.04.2020 г. и квитанция; ПКО №47/24.04.2020 г. и квитанция; ПКО №46/24.04.2020 г. и квитанция; ПКО №45/24.04.2020 г. и квитанция; ПКО №44/24.04.2020 г. и квитанция; ПКО №42/21.04.2020 г. и квитанция; ПКО №39/13.04.2020 г. и квитанция; ПКО №35/06.04.2020 г. и квитанция; ПКО №31/26.03.2020 г. и квитанция; ПКО №26/20.03.2020 г. и квитанция; ПКО №25/20.03.2020 г. и квитанция; ПКО №24/20.03.2020 г.; и квитанция ПКО №23/20.03.2020 г. и квитанция; ПКО №22/17.03.2020 г. и квитанция; ПКО №21/17.03.2020 г. и квитанция; ПКО №20/25.02.2020 г. и квитанция; ПКО №16/18.02.2020 г. и квитанция; ПКО №13/17.02.2020 г. и квитанция; РКО №71/20.04.2020 г.; разчетно-платежна ведомост м. март 2020 г.; РКО №69/14.02.2020 г.; разчетно-платежна ведомост м.януари 2020 г.; салдо-синтетична 01.04.2020 г.-30.04.2020 г.; салдо-синтетична 01.03.2020 г.-31.03.2020 г.; оборотна ведомост-синтетична 01.02.2020 г.-29.02.2020 г.; пълномощно за упълномощаване на С.А.М. с нотариална заверка от 02.09.2019 г.; пътна книжка на моторна кола Х***КМ от 09.11.2019 г. – 9 листа; пътна книжка на моторна кола Х***КН от 09.11.2019 г. – 10 листа; пътна книжка на моторна кола Х***КК от 29.11.2019 г. – 8 листа; пътна книжка на моторна кола Х***КК от 29.11.2019 г. – 5 листа; товарителница на Еконт с баркод 5300211495585; удостоверение за извършено връчване по електронен път от 10.07.2020 г.; писмо изх.№10/22.06.2020 г. на „Вариант Б1“ ЕООД; декларация за стопанисвани обекти от задължено лице от 19.06.2020 г.; декларация от И.Д. от 22.06.2020 г.; справка „информация във връзка с предоставени или получени заеми в парични средства“ – 7 листа; справка са собствени/наети пътни превозни средства, в които броят на местата за сядане, без мястото на водача, е не повече от 8, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т. с дата 18.06.2020 г.; справка за недвижими имоти от 18.06.2020 г.; справка за придобити през последните 12 месеца мобилни телефони или преносима офис-техника от 19.06.2020 г.; справка №5за ФЛ, ЮЛ, ЕТ за вземания от банки и трети лица; справка №4 за ЮЛ, ЕТ за дългосрочни и краткосрочни инвестиции; справка №3 за ЮЛ, ЕТ за наличните машини, стоки, оборудване, стопански инвентар; справка №2 за ФЛ, ЮЛ, ЕТ за наличните моторни превозни средства; справка №1 за ФЛ, ЮЛ, ЕТ за наличните недвижими имоти; писмени обяснения от управителя на  „Вариант Б1“ ЕООД; справка за актуалното състояние на действащите трудови договори към дата 01.02.2020 г.; справка за актуалното състояние на действащите трудови договори към дата 01.04.2020 г.; декларация от И.Д. с дата 22.06.2020 г.; оборотна ведомост-синтетична 01.02.2020 г.- 30.04.2020 г.; фактура №62/07.02.2020 г.; аналитична хронологична ведомост 01.02.2020 г.- 30.04.2020 г. – 13 листа; синтетична хронологична ведомост 01.02.2020 г.-30.04.2020 г. – 17 листа;  аналитична хронологична ведомост 01.01.2020 г. – 30.04.2020 г. – 3 листа; синтетична хронологична ведомост 01.02.2020 г.-30.04.2020 г. – 2 листа; аналитична хронологична ведомост 01.02.2020 г. – 30.04.2020 г. – 21 листа; договор между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Нанси 07“ ЕООД от 01.10.2019 г. – 4 листа; надлежен превод от немски език на рамково споразумение от 16.08.2019 г. ведно с документ на чужд език; договор от 01.12.2019 г. за наем на МПС с рег. №Х 70-73 КМ; договор от 01.12.2019 г. за наем на МПС с рег. №Х 41-36 КК; договор от 01.12.2019 г. за наем на МПС с рег. №Х *** КК; договор от  01.11.2019 г. за наем на МПС с рег. №Х *** КН; договор от 14.04.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Суса – С“ ЕООД; договор от 07.04.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Суса – С“ ЕООД; договор от 18.02.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и Р. К.,протокол-разписка от 18.02.2020 г. между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и Р. К.; договор от 18.02.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и А. К.; протокол-разписка от 18.02.2020 г.  между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и А. К.; договор от 10.02.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Суса – С“ ЕООД; договор от 07.02.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и А. И.; протокол-разписка от 07.02.2020 г.  между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и А. И.; договор от 23.01.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и В. К.; протокол-разписка от 23.01.2020 г. между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и В. К.; договор от 22.01.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и М. К.; протокол-разписка от 22.01.2020 г. между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и М. К.; договор от 20.01.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Суса – С“ ЕООД; договор от 19.01.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Суса – С“ ЕООД; договор от 16.01.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и А.Х.О.; протокол-разписка от 16.01.2020 г. между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и А.Х.О.; договор от 15.01.2020 г. за финансова помощ между фирма „Вариант Б1“ ЕООД и фирма „Суса – С“ ЕООД; заповед №21-1713/07.07.2017 г. на изп. директор на НАП; заповед №РД-09-1801 от 28.09.2018 г. на директор на ТД на НАП Пловдив; заповед №РД-09-1530 от 30.09.2020 г. на директор на ТД на НАП Пловдив; екранна разпечатка на информация за сертификат 3бр.; товарителница Спиди; удостоверение от 19.01.2021 г. за извършено връчване по електронен път на решение №54/18.01.2021 г.; решение 54/18.01.2021 г. на директор на дирекция ОДОП – Пловдив; извадка електронно удостоверение електронен подпис; писмо на ТД на НАП Пловдив с изх.№22392#1/23.11.2020 г.; жалба с вх.№22392/20.11.2020 г.; копие от пощенски плик с баркод R PS 6304 0021XA 4; опис на документи; заповед за възлагане на ревизия № Р-16002620003395-020-001/09.06.2020 г. на началник на сектор при ТД на НАП Пловдив; разписка за връчване на заповед за възлагане на ревизия; удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС „Контрол“ на документ по ревизия № Р-16002620003395 с дата 18.06.2020 г.; удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС „Контрол“ на документ по ревизия № Р-16002620003395 с дата 02.11.2020 г.; ревизионен акт № Р-16002620003395-091-01/30.10.2020 г. – 3 листа; ревизионен доклад № Р-16002620003395-092-01/02.10.2020 г. – 12 листа; удостоверение за извършено връчване по електронен път в ИС „Контрол“ на документ по ревизия № Р-16002620003395, дата 05.10.2020 г. – 2 листа; справка задължения, справка за общите задължения; възражение с изх.№25/16.10.2020 г. на „Вариант Б1“ ЕООД; количествено-стойностна сметка за извършените видове заваръчни дейности на обект Маерверфт за фирма „Вариант Б1“ ЕООД; заповеди на фирма „Нанси 07“ ЕООД за командировка в чужбина – 62 бр.; справка от 02.10.2020 г. относно ДДС; протокол №1552994/02.10.2020 г.; справка от 10.06.2020 г. за обща регистрация на ЗП – 2 листа; регистрирани данни за ФУ/ИАСУТД – справка от 10.06.2020 г.; справка за историята на осигуряването като самоосигуряващо се лице с дата 23.09.2020 г.; справка за всички подадени уведомления от работодател по чл.62 от КТ с дата 10.06.2020 г. – 2 листа; справка  - данни за осигуряването по БУЛСТАТ за период от 01.10.2019 г. до 29.02.2020 г. (въведена) – 3 листа; справка актуално състояние на всички трудови договори с дата 23.09.2020 г. ; справка за въведени удостоверения  А1 по ИН на работодател от 30.09.2020г.; протокол №1552988/07.08.220 г. на ТД на НАП – Пловдив, офис Пазарджик; пълномощно от А. Т. М. на лицето С.А.М., нотариално заверено на 11.07.2018 г.; оборотна ведомост за сметка 411 за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; оборотна ведомост за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; главна книга за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г. – 3 листа; оборотна ведомост за сметка 498 за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; оборотна ведомост за сметка 499 за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; хронологична ведомост синтетична (499) за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; хронологична ведомост синтетична (412) за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; хронологична ведомост синтетична (411) за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; оборотна ведомост за сметка 499 за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; хронологична ведомост синтетична 412 за период 01.01.2019 г. – 31.12.2019 г.; декларация от „Нанси 07“ ЕООД; справка Информация във връзка с предоставени или получени заеми в парични средства от дата 28.01.2020 г.; ел.писмо за отговор  вх. № 17025 от 04.09.2020г., писмени обяснения от управителя на  „Нанси 07“ ЕООД; удостоверение за извършено връчване по електронен път от 31.08.2020 г.; обяснения от 10.07.2020 г. относно искане № Р-16002620003395-041-001/06.07.2020 г. с вх.№14068/22.07.2020 г.; съобщение от С.М. във връзка със съобщение на НАП за връчване/предоставяне на документи по електронен път с дата 09.07.2020 г.;  удостоверение за извършено връчване по електронен път от 07.07.2020 г.;пощенски плик с баркод R PS 6304 0021XA 4; системен бон от „Български пощи“ ЕАД ведно с известие за доставяне с баркод ИД PS 6304 0021XA 4.

ПРИЛАГА към делото представения ведно с административната преписка оптичен носител диск.

ОТЛАГА произнасянето си по приемане на документите на чужд език, находящи се по административната преписка, за следващото открито съдебно заседание, до която дата ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника да представи надлежен легализиран превод на български език на същите.

 УКАЗВА на ответника, че в случай, че няма да се ползва от документите на чужд език в преписката да уведоми писмено съда в срок до следващото насрочено по делото открито съдебно заседание.

 ОТЛАГА произнасянето си по искането на процесуалния представител на жалбоподателя за допускане на съдебно - счетоводна експертиза по делото за следващото открито съдебно заседание, до която дата ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника да ангажира становище по него.

Адв.С. – Нямам други доказателствени искания.

С оглед необходимостта от попълване на делото с доказателства съдът намира, че същото следва да бъде отложено за друга дата и час, поради което

О П Р Е Д Е Л И :

ОТЛАГА и АСРОЧВА делото за 08.06.2021 г. от 11:00 часа, за която дата и час страните да се считат уведомени от днес.

Да се изпрати съобщение до ответника ведно с препис от протокола от днешното съдебно заседание.

Заседанието приключи в 11:22 часа.

Протоколът се изготви на 13.04.2021 г.

 

 

 

СЪДИЯ:

 

 

 

Секретар: